Parníky Pražské paroplavební společnosti měnily postupem času nejenom svůj vzhled, ale také jména. Po vyhlášení republiky roku 1918 se vyměnila pouze ta, která připomínala monarchii, pak došlo ke změnám v roce 1937, kdy byly některé parníky na generální opravě. Aby se tradiční názvy parníků stále zachovávaly funkční, jméno právě opravovaného se přeneslo na jiný, který byl právě ve službě. Totéž se stávalo, když byl některý prodán jinam nebo byl sešrotován. Po okupaci se změnila jména všechna (1942), v roce 1952 pak zmizela pojmenování po státnících první republiky.
U pohlednic s parníky jsou uvedena jejich aktuální jména v daném roce.
Jméno parníku | Od | Do |
VYŠEHRAD | 1866 | 1928 |
Zbraslav | 1828 | 1942 |
Königsaal | 1942 | 1945 |
Zbraslav | 1945 | 1953 |
FRANTIŠEK JOSEF I. | 1887 | 1918 |
Zbraslav | 1918 | 1928 |
Praha | 1928 | 1942 |
Prag | 1942 | 1945 |
Praha | 1945 | 1974 |
PRIMÁTOR DITTRICH | 1891 | 1937 |
Vyšehrad | 1937 | 1942 |
Chrudim | 1942 | 1945 |
Vyšehrad | 1945 | 1951 |
FERDINAND I. DOBROTIVÝ | 1891 | 1918 |
Štěchovice | 1918 | 1936 |
potom odstaven |
SMÍCHOV | 1895 | 1918 |
Roudnice n.L. | 1918 | 1937 |
Smíchov | 1937 | 1942 |
Smichow | 1942 | 1945 |
Lidice | 1945 | 1952 |
FRANTIŠEK JOSEF | 1911 | 1918 |
Mělník | 1918 | 1937 |
Hradčany | 1937 | 1942 |
Peter Parler | 1942 | 1945 |
Hradčany | 1945 |
PALACKÝ | 1921 | 1937 |
Štěchovice | 1937 | 1942 |
Goldenkron | 1942 | 1945 |
Stalingrad | 1945 | 1961 |
MASARYK | 1921 | 1936 |
potom odstaven |
Dr.Edvard BENEŠ | 1938 | 1939 |
Labe | 1939 | 1942 |
Wischehrad | 1942 | 1945 |
Dr.Edvard Beneš | 1945 | 1952 |
dosloužil jako Vyšehrad |
Antonín ŠVEHLA | 1938 | 1942 |
Karlstein | 1942 | 1945 |
T.G.Masaryk | 1945 | 1952 |
potom Děvín nyní Vyšehrad |
VLTAVA | 1940 | 1942 |
Moldau | 1942 | 1945 |
Vltava | 1945 | dosud |
LABE | 1949 | 1986 |
potom odstaven a prodán do Německa |